En avslappnad dag och kväll i mysiga Sitges

_VIP0135

Varje gång vi är i Barcelona passar vi på att någon dag ta tåget till den underbara lilla badorten Sitges som ligger ca 40 min (med tåg) bort. Så dit åkte vi  för att ha en lugn, avkopplande & chillig stranddag:).

bild 4 copsy

_VIP0117

Vår favoritstrand heter Alberto Beach och där tillbringade vi dagen njutandes i varsin solstol medan skön och lugn club-musik strömmande ur högtalarna.. (I like a lot:))

_VIP0114

_VIP0119

När andan faller på kan man ta sig en avkopplande massage…

_VIP0124 _VIP0127bild 1 (4) copy

En kall gazpacho och frukt passar bra en varm dag på stranden som lite mellanmål..

20130731-170928

…och även en fräsch sallad och grillad ciabatta slank ner på eftermiddagen:).

bild 1 scopy

Är inte någon badtjej vanligtvis men ett dopp i det sköna Medelhavet vill man inte gå miste om när man är utomlands och det är 28 grader varmt.

bild 1 (5) copy

Älskar palmer och sol mot en blå himmel! Sommarlyx på hög nivå:)

bild (7) copy

När vi kände oss färdiga med stranden, gick vi bort i gränderna för att sätta oss på Parrot Bar som är en gaybar känd för sina gooooda och maffiga drinkar…

bild 2 (3) cdopy

Så där satte vi oss avslappnade och smuttade varsin härlig daiquiri som var som en stor och supergod smoothie. Sitges är som ni kanske vet, också känt som Spaniens ”gay Mecka”. Och det kan säkert bidra till den härligt avslappnade stämningen där🙂

bild 3 (4) copy

Mycket gästvänligt tyckte vi att vi fick varsin fin solfjäder att svalka oss med i värmen:).

_VIP0145_2

Och efter en dag på stranden blir man hungrig så vi stannade kvar i Sitges för att äta middag…

_VIP0168_2

…innan vi tog tåget hem vid 22-tiden på kvällen. Rart par <3

_VIP0169 copy_VIP0171_2 copy

Fyndade en väldigt grönblommig byxdress på väg från stranden så den med mina havaianas fick bli kvällens avslappnade klädsel;).

Nu är det lite tomt här hos oss i ”Barca” för nu har de mysiga dagarna som våra fina vänner Anna och Magnus varit hos oss gått snabbt förbi och de har precis lämnat oss i en taxi för att åka till flygplatsen och flyga hem. Fina och roliga minnen har vi fått tillsammans och dagarna har varit så mysiga, härliga och urtrevliga på alla sätt. (Fler bilder kommer från våra dagar ihop). Vi saknar dem redan men nu ska vi ha några dagar på tu man hand jag o N, och sådant behövs ju också ibland;)

Hoppas ni mår bra och att ni haft en fin dag.